Afbeelding

De Rabobank introduceert nieuwe wijze van sponsoring

Algemeen



Op uitnodiging van Rabobank het Groene Woud Zuid meldden vorige week vertegenwoordigers van verenigingen en stichtingen uit Son en Breugel om geïnformeerd te worden over nieuwe sponsormogelijkheden voor hun club. Mevrouw Lilian Damen, directeur, heette iedereen van harte welkom en gaf aan blij te zijn met de grote opkomst. Omdat de grote zaal van De Zwaan nog niet beschikbaar was, werd uitgeweken naar het restaurant voor de presentatie van de campagne.

Door: Henriette van Berkel

Hoe werkt het?
Didi van Heijst, manager bedrijven, nam het woord om de campagne te presenteren.
Voor het eerst gaat de campagne in deze vorm van start: er is 75.000 euro beschikbaar gesteld door de Rabobank en van de verenigingen wordt verwacht dat zij zichzelf gaan promoten om hiervan een deel te verdienen. Ook dienen ze aan een aantal basisvoorwaarden te voldoen: De vereniging dient een rekening te hebben bij de bank, een inschrijving bij de Kamer van Koophandel is ook noodzakelijk. Tevens heeft de vereniging/stichting een recreatief karakter en dient een maatschappelijk doel.
De Rabobank stelt materialen beschikbaar om de promotieactiviteiten te ondersteunen, maar daarnaast wordt vooral veel creativiteit van de clubs zelf verwacht om hun club onder de aandacht van het publiek te brengen, vooral Social Media zal hiervoor worden gebruikt. De 11.000 leden van Rabobank het Groene Woud Zuid gaan namelijk bepalen welke vereniging in hun ogen extra geld voor de clubkas verdient. Zij worden uitgenodigd om hun stem uit te brengen op hun favoriete vereniging. Afhankelijk van het aantal stemmen wordt het bedrag per stem bepaald.
Tijdens een feestavond in november zullen dan de verenigingen bekend worden gemaakt die de meeste stemmen hebben gekregen, en uiteraard welk bedrag ze daarmee hebben verzameld.
De komende tijd zullen de clubs dan ook alles uit de kast halen om ervoor te zorgen dat vele dorpsgenoten hun club als cultureel, sociaal, sportief en maatschappelijk als topper zullen zien en benoemen. Gezien het grote aantal verenigingen en stichtingen dat ons dorp rijk is, zult u de Rabobank Clubkas Campagne overal tegenkomen tot in het najaar overal tegenkomen.
Na afloop van de presentatie was er voor iedereen gelegenheid om in een informele setting na te praten over het nieuwe concept. Vanaf nu ligt de bal, voor sommige letterlijk, bij de clubs om ervoor te zorgen dat de kas gevuld wordt en blijft. Wij wensen ze allemaal veel succes!