Afbeelding

Blokker heropent vernieuwde winkel in Son en Breugel

Zakelijk

Waren er begin dit jaar nog geruchten in de media dat Blokker het filiaal in Son en Breugel zou gaan sluiten, nu blijkt dat het filiaal van Blokker in Son en Breugel een van de landelijke filialen is die een vernieuwde winkel formule heeft gekregen. Na een korte interne verbouwing ging de Blokker nieuwe stijl afgelopen woensdag 15 juni open.
De nieuwe formule moet aansluiten bij de veranderde samenstelling en gebruiken van moderne Nederlandse gezinnen. Opvallend binnen de formule is dat de producten zijn ingedeeld in acht 'werelden', hierdoor kan de consument snel en gemakkelijk het juiste product vinden.
De werelden zijn: 'schoonmaken & huishouden', 'wassen & strijken', 'koken & bakken', 'eten & tafelen', 'opbergen & organiseren', 'wonen & sfeer maken', 'spelen & verrassen' en 'actueel'. Ook is er meer overzicht in de winkel door het gebruik van lagere schappen, heldere verlichting en inspirerende instore communicatie. Tevens hebben de winkelmedewerkers van de Blokker een intensief traject van trainingen achter de rug op zowel product- als serviceniveau.
Ook de online activiteiten krijgen in de winkel een grotere rol. Dat blijkt al uit het nieuwe logo, met een oranje punt achter de formulenaam om de rol van de webshop te benadrukken op de voorgevel. Het filiaal aan de Nieuwstraat is ook voorzien van de Kiosk, dit is een combinatie van een afhaalservice voor de webshop en digitale schermen om producten die niet op voorraad zijn direct online te bestellen. Online biedt Blokker 35 duizend extra producten bovenop de vijfduizend in de winkel. Voor deze nieuwe formule investeert Blokker landelijk 100 miljoen euro om Blokker een nieuwe impuls te geven. Het is geen geheim dat Blokker al 2 jaar verliest maakt. Door deze transformatie wil Blokker weer snel een positief resultaat bereiken.

Afbeelding