Afbeelding

"Van een feestje komt een feestje, als je het maar goed doet!"

Zakelijk

Son en Breugel - Een treffende uitspraak van Hans van de Loo en Addy van den Hurk. Samen met hun partners Arianne, Marianne en hun team genomineerd als Ondernemer van het Jaar met Kloosterhotel La Sonnerie. Een familie zonder 9-5 mentaliteit!

Door: Henriette van Berkel

Ons gesprek vindt plaats bij de open haard. In dubbel opzicht geeft het een warm gevoel, met deze ondernemers die samen met hun partners sinds 2003 dit hotel runnen. Zij namen het roer over van Wim en Annie van de Loo ( ouders van Hans en Marianne), die het hotel 24 jaar geleden startten. De nominatie kwam voor hen toch als een verrassing. Het thema van dit jaar: `Pak je kans` past bij hen vinden ze en daarover praten we.

Hans en Addy:
"Toen we 24 Jaar geleden begonnen, had ons hotel restaurant een chique uitstraling. Door het vooraanzicht met de oprijlaan, en het pand zelf. Maar iedereen kan hier terecht voor een goed glas wijn, heerlijk eten met een perfecte prijs-kwaliteit verhouding. In de zomer hebben we een mooi terras waar het goed toeven is aan de beek, onder de bomen. We bieden het dorp een breed platform, door diverse evenementen te organiseren, zoals de Lazy Sonnie Afternoon, het Smartlappenfestival en een BBQ Spektakel. En niet te vergeten onze succesvolle Sylvesterparty op 31 december, al 9 jaar op rij een geweldig sfeervol feest voor ca.130 gasten.
Voor de zakelijke markt bieden we alle faciliteiten, en zakenmensen vormen dan ook een groot deel van de wekelijkse bezetting. We zijn het enige hotel van Eindhoven Noord en gezien de groei van Ekkersrijt liften we daarop mee. Uiteraard hebben we ook last gehad van de recessie, maar die markt groeit nu weer snel en wij groeien daarin mee.
Daarnaast bieden we ook onze recreatie gasten volop mogelijkheden: er zijn diverse golfarrangementen, en we hebben vele Belgische bezoekers die genieten van de fietsroutes in de omgeving, in combinatie met een heerlijke maaltijd. In België kennen ze de mooie fietspaden niet die wij hier volop hebben. Het zijn altijd tevreden klanten.

En niet te vergeten: de bruiloften, vooral de 40 en 50 jaar. Of de oma die toch wel heel graag haar 90ste verjaardag hier wil vieren. Een generatie die wil genieten van het leven. En wij willen ze daar heel graag bij helpen, door mee te denken en flexibel te zijn. Dat is onze kracht. Het is fijn dat we een compleet pakket kunnen bieden, van feest tot en met overnachting in een bijzondere setting. Ons hotel is uniek omdat we geen standaard kamers bieden, maar onze kamers hebben allemaal een andere inrichting. Dat is toch een andere beleving dan lange gangen met allemaal dezelfde deuren en dezelfde badkamers.

Samen met onze 40 medewerkers werken we aan vernieuwingen voor de toekomst. Op culinair gebied, maar ook voor de toeristische markt. Onze kamers worden continue kritisch bekeken, want klanten worden steeds veeleisender en een WOW-effect realiseren is telkens weer een uitdaging. Gelukkig zijn we met 2 stellen die dezelfde ideeën hebben, er is altijd iemand van ons aanwezig en de aandacht is altijd persoonlijk. We hebben een fijn publiek, en zelden of nooit vervelende situaties. Al zijn er ook wel eens bijzondere gasten. Laatst hadden we een groep van 62 mensen uit de Schilderswijk met vooral veel dorst. Dan gaat de bar wat eerder dicht, en zij gaan dan elders in het dorp op zoek naar een drankje. Gevolg is wel dat de nacht voor ons dan wat onrustig is. Maar dat hoort er allemaal bij, het is gelukkig nooit saai".
Uit het gesprek met deze ondernemers proef je de liefde voor het vak en alles wat daarbij komt kijken. Het is een levensstijl, en ze zouden niet anders willen. De horeca zit in de genen, want ook enkele van hun kinderen hebben gekozen voor dit vakgebied. Ze mogen trots zijn op hun unieke Kloosterhotel in Son en Breugel, de nominatie is dan ook zeker terecht te noemen.