Afbeelding

Zorgen moet je doen, niet maken.

Zakelijk

Terwijl ik op weg ben mijn afspraak met Priya Hoeblal van Sifrazorg, gaat mijn telefoon. Het is Priya "we hadden toch een afspraak"zegt ze. Klopt zeg ik, maar ben wat later, maar ben onderweg naar je. "oh prima hoor dacht alleen ik check het even" geeft ze als antwoord en we beëindigen het gesprek. 

Door Adrie Neervoort

Wat later dan afgesproken bel ik aan bij haar huis in een leuke wijk in Son en Breugel.
Priya doet open en begroet mij spontaan, en nodigt mij uit om binnen te komen.
 Het is er gezellig en zeer netjes ingericht en aan de tafel zit nog een vriendelijke dame, Nancy Marto.
Priya Hoeblal is eigenaresse van SifraZorg, een bedrijf dat thuishulp biedt aan ouderen die (nog) niet naar een verzorgingstehuis willen, zoals zij het op haar eigen site zo mooi zegt. Zij is het bedrijf gestart nadat zij al langere tijd via een grote organisatie al werkzaam was als thuishulp. 
Tijdens haar werk merkte zij dat het voor haar heel moeilijk was om alleen de afgesproken hulp te bieden binnen de afgesproken tijd, "je ziet dan vaak dat je keuzes moet maken en dingen niet of te laat kunt uitvoeren" vertelt ze. Dit paste niet bij de persoon die zij was, "ik pak dingen aan omdat ze gewoon gedaan moeten worden, maar ook is er de menselijke kant van mijn werk. De aandacht die een klant vraagt gaat soms verder dan alleen het schoonmaken. Ook dat gesprek of even de tv opnieuw instellen kan op dat moment een prioriteit zijn. Natuurlijk gaat het schoonmaken voor want daar maken we ook duidelijke afspraken over. Maar wij sluiten onze ogen niet voor andere dingen die wij zien. Wij bij Sifrazorg horen dan ook vaak van onze cliënten dat dit het verschil maakt. 

Het is niets voor niets dat klanten en of familieleden van deze klanten, andere mensen naar ons doorverwijzen. 
" We zorgen er bij ons klanten voor dat alles er weer netjes en opgeruimd uitziet:" Daar staat Sifrazorg voor, want Sifra betekend, schoonheid en dit verwijst naar hoe netjes alles is en blijft als u Sifrazorg in huis haalt.
In het gesprek komen verschillen voorbeelden van hoe Sifrazorg werkt voorbij ook Nancy Marto kan zo een paar voorbeelden opnoemen. Nancy is werkzaam bij SifraZorg en heeft een opleiding IG gedaan, de kennis die zij heeft komt haar goed van pas bij Sifrazorg.
Kijk iemand meldt zich aan bij ons bijvoorbeeld via het WMO loket, en daarna gaan wij net als elk andere gerenommeerde organisatie een gesprek aan met de klant. Wat wil de klant wat verwacht de klant, en hoeveel uur per jaar is er toegekend via de WMO.
Hierbij zijn wij zegt Hoeblal niet anders dan andere, alleen tijdens het gesprek adviseren wij en denken klantgericht. Ieder klant is anders en ook ieder thuissituatie is anders.

Wat Priya en Nancy vooral belangrijk vinden is de band die ze hebben met de klant, "het is niet niks dat zeker in het begin er een vreemde in je huis rondloopt" dat vreemde verdwijnt door hoe wij zijn en handelen al gauw maar dat rondlopen blijft, zegt Priya met een lach.
Beiden dames zijn geboren in Suriname, "wij zijn opgevoed met de normen en waarde dat je zorgt voor je ouders en je opa's en oma's. Een normale zaak in de Suriname, en deze vanzelfsprekendheid komt terug in de aanpak van Sifrazorg. En even terug naar het begin van dit verhaal, bij Priya is een afspraak een afspraak.
 
SifraZorg
Varenlaan 5, 5691 WB Son en Breugel
0499 847083 of 06 48214412
info@sifrazorg.nl  / www.sifrazorg.nl