Leden van de OVE bezoeken Van Loon Group
Leden van de OVE bezoeken Van Loon Group Foto: Qstudio

Ondernemers Vereniging Ekkersrijt (OVE) bezoekt Van Loon Group

Zakelijk

Son en Breugel - De Ondernemers Vereniging van Ekkersrijt (OVE) was op 22 november 2018 te gast bij de Van Loon Group. OVE-voorzitter Jan van Hapert opende deze OVE-lunchbijeenkomst met zijn welkomstwoord aan meer dan zestig ondernemers van Ekkersrijt.

Florian Ros en Marc Wolf van de Stichting Hart-Save Son en Breugel gaven een presentatie over de AED. Zij benadrukten het belang van de AED, vooropgesteld dat de ondernemers die een AED in zijn bedrijf hebben geplaatst deze aanmelden op het centrale systeem. AED locaties zijn dan snel traceerbaar waardoor BHV-ers bij spoed weten op welke plekken of bij welke bedrijven de AED aanwezig is. Daarna gaf nieuw OVE-lid mr. Rianne van der Heijden van Juridisch en rechtskundige praktijk EMRTAN een korte presentatie over haar specialismen in het arbeidsrecht, de WWZ en het nieuwe ontslagrecht, maar ook het contracten- en aansprakelijkheidsrecht is haar ambitie.

Aansluitend presenteerde Directeur Roland van Loon het ontstaan van de Van Loon Group welke bestaat uit vier vleesverwerkende ondernemingen: Van Loon Vlees, Brandenburg, Sleegers en Meat Friends. Hij introduceerde de verschillende vleesproducten bestaande uit gegaarde vleesproducten voor consumenten, koelvers of diepgevroren, vers vlees bereidingen, gehaktbereidingen of BBQ-producten. Het imposante gebouw maar evenzo het productieproces, continu onder koel-vries en temperaturen, maakte indruk op de aanwezigen die in een hygiënische klederdracht door de fabriek werden geleid. De ondernemers hebben ervaren aan welke hoge kwaliteitseisen het productieproces van de Van Loon-vleesproducten moet voldoen. De volledige vleesproductie - van de herkomst van de grondstoffen tot leveringen van de eindproducten - zijn in de gehele (retail-)keten te volgen via een streepjescode of via het QR-systeem.
Van Loon Group streeft daarmee in zijn rol als ketenregisseur vanuit hun eigen transparante grondstofketens samen met de afnemers (ondermeer Lidl en Jumbo-supermarkten) naar maximale klanttevredenheid.