(vlnr) Evelyn Kreukniet, meneer en mevrouw Boselie en Ger Slaats
(vlnr) Evelyn Kreukniet, meneer en mevrouw Boselie en Ger Slaats Foto: Wil Feijen

AutoMaatje verrast klant en chauffeur ter ere van de 2000e rit

Algemeen

Son en Breugel - Deze koude maandagmorgen staan chauffeur Ger Slaats en coördinator Evelyn Kreukniet bij de heer Boselie voor de deur. Zij staan daar niet zomaar…meneer Boselie maakt vandaag de 2000e rit met ANWB AutoMaatje Son en Breugel.

Daar heeft hij niet op gerekend, maar is er wel heel blij mee. Evelyn Kreukniet overhandigt meneer en mevrouw Boselie en Ger Slaats een mooie bos bloemen, ter beschikking gesteld door DFM Bloemen en Planten. Er wordt onder het genot van een kopje koffie en een lekker stukje taart nog gezellig verder gekletst. Meneer Boselie heeft doorgegeven dat hij vandaag iets later zal zijn bij het kleien. Dat is uiteraard geen probleem. Zeker niet nu hij ook nog heerlijke taart meeneemt.

De heer Boselie vertelt dat hij erg blij is met AutoMaatje. Door een vervelende val, waarbij hij een scheur in zijn schedel opliep, mag hij 3 maanden geen autorijden. Zijn therapeut heeft hem aangeraden om zijn hobby's, waaronder kleien, uit te blijven oefenen. Het probleem bleek het vervoer te zijn. Zijn vrouw kon hem vanwege andere verplichtingen niet halen en brengen. Toen kwam AutoMaatje in beeld. De heer Boselie wordt nu elke week opgehaald en naar Geldrop gebracht, waar hij dan ongeveer een uur blijft om de klei te prepareren, zodat hij er thuis verder aan kan werken.

Ger vertelt dat hij het uurtje op meneer Boselie blijft wachten. Dat is geen straf; "Je wordt er verwend met lekkere koffie en iets erbij! "Het leuke van dit vrijwilligerswerk is dat de mensen zo dankbaar zijn. Dat je op zo'n makkelijke manier iemand kan helpen. De gesprekken zijn altijd prettig. Wat hebben mensen toch gevoel voor humor! Ik kom altijd met een goed gevoel thuis."
Evelyn herkent dit goed. Wanneer zij of haar 3 assistenten bellen om de naam van de chauffeur door te geven aan de klanten, krijgen zij ook niets dan lovende woorden en bijzondere verhalen.
"Als ik weer beter ben, schrijf ik mij ook in als chauffeur bij AutoMaatje! Ik weet nu hoe fijn het is om geholpen te worden" zegt meneer Boselie.

Wist u dat AutoMaatje
•    een initiatief is van ANWB en in Son en Breugel gefaciliteerd wordt door SonenBreugelVerbindt?
•    wekelijks gemiddeld 40 ritten regelt?
•    230 actieve klanten heeft?
•    60 actieve chauffeurs heeft?

Bent u geïnteresseerd als klant of chauffeur in de diensten van AutoMaatje? Kijk dan op https://www.sonenbreugelverbindt.nl/web/automaatje. U kunt ook direct contact met ons opnemen via email automaatje@sonenbreugelverbindt.nl of telefonisch 0499-209 609.
 

(vlnr) Evelyn Kreukniet, meneer en mevrouw Boselie en Ger Slaats