Logo mooisonenbreugel.nl
Extra aandacht wordt besteed aan het reinigen van de zelfscanner bij de Jumbo   | Fotonummer: be2d44
Extra aandacht wordt besteed aan het reinigen van de zelfscanner bij de Jumbo (Foto: Wil Feijen)
Coronavirus

Veel extra werk voor medewerkers supermarkt

Son en Breugel - Tussen de dertig en veertig senioren maken dagelijks gebruik van de mogelijkheid om extra vroeg de boodschappen te doen, een service die AH op het 17 Septemberplein aanbiedt. Speciaal voor deze zeventigplussers opent de winkel zijn deuren een uur eerder, zodat zij rustig boodschappen kunnen doen.

Redacteur: Emmy Grit

Zowel bij AH, De Jumbo, Plus Verhoeven en COOP kunnen de klanten de boodschappenkar en hun handen desinfecteren. Marcel Verhoeven van Plus Verhoeven in De Gentiaan gaat hiermee nog een stapje verder. Hij heeft speciaal voor zijn klanten twee wasbakken met stromend water buiten laten neerzetten, zodat zijn klanten hun handen kunnen wassen voordat ze boodschappen komen doen, of als ze de winkelwagen weg hebben gezet. Bij de Jumbo aan de Nieuwstraat maakt het personeel de boodschappenkar schoon nadat de klant de kar heeft teruggezet.

Anderhalve meter
Het personeel van de vier supermarkten draagt sinds deze week een hesje, waarop staat dat ze graag klanten helpen, maar wel op de veilige anderhalve meter afstand. Alle klanten wordt verzocht om met een winkelwagen boodschappen te doen. Behalve bij de COOP aan de Van Gentlaan, daar kun je ook nog gebruikmaken van een winkelmandje, met inachtneming van de anderhalve meter afstand. Door gebruik te maken van de boodschappenkarren kan het personeel van de vier supermarkten in de gaten houden hoeveel klanten er in de winkel zijn. Iedere supermarkt hanteert sinds deze week een deurbeleid, wat inhoudt dat er een bepaald aantal klanten tegelijkertijd in de winkel mag zijn. Ashley van Rooij, hoofdcassière bij de Jumbo, geeft aan: “Tot en met zaterdag 28 maart stond er een beveiliger bij de ingang om de klanten op het nieuwe beleid te wijzen. Vanaf zondag 29 maart wordt dit gedaan door een medewerker van de supermarkt.” Bij de andere drie winkels werd dit al gedaan door het personeel.

Aanspreken op gedrag
Klanten die geen gebruik maken van een winkelwagen worden aangesproken door het personeel. Marcel Verhoeven van de Plus: “Gelukkig pakt bijna iedereen uit zichzelf een winkelkar. Helaas zien we dat een enkeling de ernst van deze ziekte nog niet wil inzien en dan toch zonder kar de winkel in komt. Die klant wordt meteen op zijn gedrag aangesproken. We doen er met zijn allen juist alles aan om volgens de strenge richtlijnen te werken, maar dan hebben we wel de hulp nodig van al onze klanten.”

Extra werk
De medewerkers van de supermarkten desinfecteren met grote regelmaat de pinautomaten, de flessenautomaat, maar ook de deuren van de koeling. Isabelle van Geel, manager Albert Heijn, vertelt: “We hebben er extra werk mee, maar we doen het graag om onze klanten optimaal te beschermen.”

Meer berichten

Wat vindt u?

Doet u in deze tijd bewust uw boodschappen wat meer bij de lokale ondernemers



Reageren!
 
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=6037618&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=mooisonenbreugel.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=569" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>