Wendy (l) en Lars (r) voor het pand aan de Dommelstraat
Wendy (l) en Lars (r) voor het pand aan de Dommelstraat Foto: Wil Feijen
Advertorial

Een perfecte combinatie om bedrijven te ondersteunen

Algemeen zakelijk

Son en Breugel - Social media is niet meer weg te denken in de samenleving. Ook voor bedrijven kan het een verlengstuk zijn, om bijvoorbeeld te communiceren naar klanten of om de producten en diensten onder de aandacht te brengen. Wendy Bekkers en Lars van de Ven combineren hun kennis, ervaring en netwerk om lokale bedrijven te ondersteunen op het gebied van social media en online marketing.

Afgelopen zomer kwamen de twee Sonse met elkaar in contact met hetzelfde idee. Ze waren allebei van mening dat ze met hun kennis en kwaliteiten ondernemers een enorme boost kunnen geven op social media. De combinatie lijkt te kloppen. Wendy brengt namelijk de nodige ervaring mee die ze de afgelopen 16 jaar heeft opgebouwd met Wens Reclame. En Lars heeft na het afronden van zijn hbo-opleiding Communicatie de ruimte om een nieuwe onderneming op te zetten.

Samenwerking
Zo ontstond een samenwerking die inmiddels is uitgebloeid tot een onderneming met de naam Media2Impress. Wendy en Lars gaan samen met ondernemers bekijken hoe ze verschillende social mediakanalen kunnen inzetten voor het desbetreffende bedrijf. Met als doel om het bedrijf indrukwekkend voor de dag te laten komen.

Te weinig kennis
Media2Impress ervaart dat ondernemers vaak moeite hebben om social media op een correcte manier in te zetten. Bedrijven hebben vaak geen tijd om het goed aan te pakken, of simpelweg te weinig kennis van alle online mogelijkheden. Op dat gebied kan het kersverse bedrijf dus ondersteunen. Samen wordt er gekeken hoe vaak er iets geplaatst moet worden, wie de uiteindelijke doelgroep is en hoe deze groep het best te bereiken is.

Veel veranderd
Lars: “De laatste tijd is er ontzettend veel veranderd op bijvoorbeeld Facebook en Instagram, de meeste mogelijkheden die er nu zijn waren er een jaar geleden nog niet.” Daarnaast vertelt hij ook dat het ontzettend belangrijk is om van alle ontwikkelingen op de hoogte te zijn om het beste resultaat te behalen. “We snappen dat dat voor veel mensen lastig is, daarom willen wij met Media2Impress bedrijven ondersteunen om alsnog alles uit social media te halen.”

Timing
Volgens Wendy is inzetten van social media een goedkope manier van reclame maken. “Net als bij offline reclame is ook op social media timing ontzettend belangrijk”, gaat ze verder, “daarom werken wij met een zogenaamd tijdspad: wanneer wil een ondernemer iets communiceren, en welk beeld past het best bij deze boodschap. Naast timing is natuurlijk de kennis van de mogelijkheden belangrijk. Wij, van Media2Impress, zijn constant op de hoogte van de nieuwste trends en technieken op social media. Deze actuele kennis kunnen wij dan direct inzetten voor onze klanten.”

Doelgericht
Dus te weinig tijd of een gebrek aan kennis betekent niet dat je als bedrijf geen gebruik kunt maken van social media. Samen met Media2Impress kun je kijken hoe je voor jouw bedrijf social media op een doelgerichte manier kunt inzetten, om uiteindelijk indrukwekkend voor de dag te komen.