Afbeelding
Foto: Wil Feijen
Foto’s

Online bier- en wijnproeverij ‘De Zwaan’ smaakt naar meer

Algemeen Activiteit

Son en Breugel - Wegens het enorme succes van de online bierproeverij die op 23 oktober werd gehouden, werd vrijdag 6 november de tweede editie van deze live online bierproeverij gehouden. Het succes van de eerste editie werd in de rij van de kassa bij de supermarkt zelfs besproken; het maakte de tongen los. Deze proefavond voorziet kennelijk in de nieuwe soort gezelligheid met vrienden, aangepast aan de coronamaatregelen.

Redacteur: Rianne van der Heijden
Fotograaf: Wil Feijen

Door de organisatoren werd online vanuit café-restaurant De Zwaan voor een kostelijk vermaak gezorgd met een avondvullend programma. Dit keer niet alleen met bier, maar ook met wijn. Vooraf konden de deelnemers zich online aanmelden, waarbij de moeilijke keuze gemaakt moest worden voor een pakket van vijf verschillende bieren of vijf verschillende wijnen, die deze avond werden toegelicht via de livestream.

Bier- en wijnspecialisme
Na de introductie van gastvrouw Stephany Leermakers volgde de vrolijke en specialistische toelichting van Denice James en Stephany Leermakers als bierkenners, en voor de gepresenteerde wijnen niemand minder dan aspirant-vinoloog Aafke Kleinhuis. Het bier- en wijnspecialisme werd gecombineerd met ongecensureerde live-acts. Dit paste prima bij de sfeer thuis en de dorpse uitstraling van De Zwaan. Zo sprak Denice over het ‘lekker bekken’ van het Duvelse eiwitbiertje met veel citrus- en korianderzaad, waarop Aafke zich uitliet over haar mooie fruitige wijnen met volle afdronk.

Vermaak
De deelnemers konden via de website Foolen Audio & Light gemakkelijk inloggen. Ook de heren van Foolen Audio & Light hadden het druk met filmen, het verwerken van vele enthousiaste WhatsApp-berichten, foto’s en home-video’s die de deelnemers instuurden, waarin het vermaak van deze avond werd vastgelegd; dit natuurlijk onder muzikale begeleiding van de zeer diverse verzoeknummers die de deelnemers konden aanvragen.

Prijzen winnen
Gedurende de hele avond werd er gestreden om diverse prijzenpakketten: de mooie wijn- en bierpakketten, mutsen, shirts, heuptasjes, handdoeken, een reiskoffer, laptoptas of een leuke gevulde krat met speciaalbieren. Deze prijzen waren te winnen doordat de deelnemers afwisselend voor de bingo en de loterij een WhatsApp-bericht stuurden als ze bingo of het getrokken lootje hadden. De loterij leidde tot een komisch tafereel: meerdere foto’s werden ontvangen waarop presentatrice Denice met het juiste lot in haar handen stond. Dit gaf de indruk dat de onlinesfeer de top bereikte bij het thuisfront. De pubquiz werd via Kahoot gespeeld, en diegene die als eerste reageerde met het juiste antwoord, stond bovenaan. Deelnemersgroepen als ‘Prins Bas’, ‘De Bierhakkers’ en het ‘Tankteam’ vielen op door hun kunde (in het proeven) en streden kop om staart. Om 21.00 uur werd er bij alle deelnemers aangebeld. Wanneer zij de voordeur openden, stond daar de bezorger van De Zwaan met verse warme hapjes om de avond nog meer avondvullend te maken.

Vlaggetje
Ondertussen werd op drie adressen een vlaggetje in de voortuin geplaatst, wat weer goed was voor drie fantastische prijzen wanneer een foto daarvan werd ontvangen op uitzendlocatie De Zwaan. Natuurlijk mocht het live-optreden van een gastartiest niet ontbreken. Onze beroemde Nederlandse rapper ‘Brace’ zorgde met zijn zang en rap dat de heupen loskwamen, wat voor veel lichaamsbeweging in de huiskamers zorgde. Ferry de Lits verzorgde de muziekbingo en zorgde voor een leuke interactie met de mensen thuis!

Succesvolle avond
Een succesvolle, innovatieve avond met 117 pakketten bier en wijn én 386 vrolijke deelnemers zorgde ongetwijfeld voor een gezellig avondje thuis met vrienden, compleet verzorgd door De Zwaan in samenwerking met Foolen Audio & Light en sponsors.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding