Afbeelding
Foto: Wil Feijen

Medisch Centrum De Linden vraagt begrip aan patiënten

Algemeen Algemeen / Son & Breugel

Son en Breugel - Medisch Centrum De Linden kampt momenteel met een onverwachtse uitval van een aantal doktersassistentes. De huisartsen doen daarom een beroep op hun patiënten om zoveel mogelijk afspraken te maken via Mijngezondheid.net.

Redacteur: Emmy Grit
Fotograaf: Wil Feijen

Christian de Groot, een van de huisartsen van de praktijk, geeft aan dat de werkdruk door de onverwachtse uitval erg groot is: “Door de krapte op de arbeidsmarkt is het moeilijk om aan personeel te komen, waardoor een aantal werkzaamheden langer op zich laat wachten dan patiënten van ons gewend zijn. Om de continuïteit van de zorg te waarborgen, vragen wij hiervoor begrip aan onze patiënten.”

E-consulten
Patiënten kunnen via Mijngezondheid.net terecht met vragen en het maken van afspraken. De huisartsen hebben in hun agenda tijd gereserveerd staan voor het beantwoorden van de e-consulten en proberen in ieder geval binnen 24 uur te reageren. Christian: “Het afgeven van urine kan nog steeds bij de assistentes, maar voor het uitprinten van een formulier voor bloedafname is eigenlijk geen tijd. Wij vragen aan de patiënten om de digitale verwijzing thuis uit te printen en mee te nemen naar de praktijk, zodat de assistentes hun tijd aan de overige werkzaamheden kunnen besteden.” Uiteraard hopen de huisartsen dat de onderbezetting van de assistentes van tijdelijke aard is.