Afbeelding
Foto: Giti Entezami

Tien dagen lang viert Marie-Claire haar tienjarig bestaan

Algemeen zakelijk

Son en Breugel - Ze was ervan overtuigd dat ze na haar opleiding als schoonheidsspecialiste zou gaan werken. Dat liep anders; ze is meteen in de modewereld terechtgekomen. Nu werkt Marie-Claire Huijbregts alweer tien jaar in haar winkel Marie-Claire’s aan de Nieuwstraat. Het jubileum viert ze met haar klanten van woensdag 15 september tot en met zaterdag 25 september met presentjes en het dagelijks verloten van een item uit haar winkel.

Redacteur: Emmy Grit
Fotograaf: Giti Entezami

Als verkoopster is Marie-Claire in de kindermode begonnen; na een half jaar werd zij leidinggevende en zorgde ze mede voor de inkoop. Na bijna zeven jaar maakte ze de overstap naar damesmode: “Ik heb in een aantal damesmodezaken gewerkt, steeds als verkoopster begonnen en doorgegroeid naar leidinggevende. Net voordat ik kinderen kreeg, werkte ik bij het Nederlands damesmodemerk Claudia Sträter, de laatste jaren ook weer als bedrijfsleidster.”

Kinderen
Marie-Claire: “Toen ik drie kinderen had gekregen wilde ik parttime gaan werken, maar dat was in mijn functie niet mogelijk bij dat bedrijf. Daarom heb ik besloten om te stoppen en gekozen voor mijn gezin.” Na twee jaar begon het weer te kriebelen en is ze begonnen als verkoopster bij een juwelier, maar toch trok de damesmode haar meer. Ze vond een baan bij damesmode José Cuijpers in Nuenen, waar zij zich ook weer opwerkte tot bedrijfsleidster.

Voor mijzelf
“Een aantal goede vrienden opperden dat het tijd werd dat ik voor mijzelf zou gaan beginnen en Anton Boudewijns was het daar mee eens. Hij vond dat Son en Breugel voor mij de geschikte locatie zou kunnen zijn”, blikt ze terug op de beginjaren. “Ik zag wel ‘beren op de weg’, maar toch heb ik de beslissing genomen, gesteund door mijn zus, zwager en mijn kinderen. Ik heb mijn vaste baan opgezegd en heb de sprong in het diepe gewaagd. Het voelde voor mij alsof ik in een warm bad terechtkwam toen ik op de Nieuwstraat mijn winkel opende. Voor mijzelf beginnen was de beste beslissing die ik gemaakt heb”, lacht ze.

Mix van modemerken

De winkel die ze tien jaar geleden betrok, is in de tussentijd één keer verbouwd waardoor die een andere uitstraling heeft gekregen. De winkel is sfeervol, overzichtelijk en stijlvol ingericht met een mix van de beste modemerken. De onderneemster: “Ik koop bewust in en let vooral op duurzaamheid, eerlijke producten, goede kwaliteit, goede pasvorm en dat de prijs-kwaliteitverhouding klopt.” Persoonlijk advies en service staan hoog in het vaandel bij Marie-Claire’s, maar ook de modeshows die ze in haar winkel organiseert. Ze hoopt dat ze deze weer snel kan houden voor haar klanten.

Team

Behalve kleding kun je ook in de winkel terecht voor accessoires en eyecatchers, passend bij de collectie uit de winkel. De onderneemster staat bijna alle dagen zelf in de winkel, behalve op maandag- en donderdagmiddag, dan neemt Jeanine, haar vaste kracht, de honneurs waar. “En ik kan nog terugvallen op José als dat nodig is. We hebben samen een fijn team, en daar ben ik erg trots op”, zegt ze tevreden.

Samen vieren
Maar ze is ook trots op al haar klanten. Tijdens de coronaperiode, toen de winkel gesloten was, hebben zij haar altijd gesteund. Ze heeft in die periode haar klanten thuis bezocht met kleding uit de winkel: “Ik ben dankbaar dat klanten mij in die tijd gesteund hebben. Het was een zware tijd en ik ben blij dat wij weer open zijn. En daarom wil ik het tienjarig bestaan ook met mijn klanten vieren.” Iedere klant ontvangt tussen 15 en 25 september, zolang de voorraad strekt, een presentje bij aankoop uit de nieuwe collectie. Marie-Claire: “Na aankoop ding je ook mee naar een cadeau van de dag. Ik geef dus tien verschillende cadeautjes weg. Kom jij het jubileum samen met mij vieren?”