Logo mooisonenbreugel.nl
  | Fotonummer: 74de99
Foto: Adrie Neervoort
Algemeen / Son & Breugel

Magische avond bij de OVSB

  Zakelijk

Het was een magische avond, maandagavond 9 oktober. De OVSB, de Ondernemers Vereniging Son en Breugel, hield een zogenoemd 'business event'. Het thema was 'de magie van het ondernemen', wat ondersteund werd door de aanwezigheid van de bekende goochelaar Hans Kazàn.

Hans Kazàn betoverde het publiek met zijn verhaal en zijn goocheltrucs. Hij vertelde ook zijn persoonlijk verhaal, hoe hij als zijn geld kwijt raakte. Het was de droom van Hans Kazan om een eigen (goochel)theater te bouwen in Spanje, doordat hij de kleine lettertjes niet goed gelezen had raakte hij alles kwijt. Zijn zakenpartner bleek onbetrouwbaar.

Tegenwoordig is Hans Kazàn o.a. actief als spreker, waarbij zijn primaire doel is mensen inspireren hun dromen om te zetten in daden. Zelf is hij na zijn faillissement er weer bovenop gekomen door in zichzelf te blijven geloven, wat hij onderbouwt met authentieke verhalen, passie, enthousiasme en véél humor. Hans illustreert zijn betoog bovendien met enkele verbijsterende magische effecten die de kracht van zijn verhaal versterken.

Daarnaast werden twee sessies gehouden, waarin verschillende sprekers een specifiek onderwerp toelichtten. In de eerste sessie had spreker Olaf Zwijnenburg als onderwerp 'De retailsector is in fundamentele verandering'. In deze sessie gaf Olaf aan dat ondanks het aantrekken van de economie niet iedere sector vanzelf meegroeit. Structurele veranderingen in de sector zijn veel bepalender voor de toekomst dan de stand van de economie. Hierbij is te denken aan veranderend consumentengedrag, demografie en technologie. Goed hierop inspelen vraagt om innovatie en samenwerking, niet alleen op het niveau van de individuele retailer, maar ook voor het winkelgebied.

De tweede sessie had als onderwerp 'Business Succes Model', waarbij vragen werden gesteld als: Waar wil je naartoe met je onderneming? Welke waarde lever jij aan je relaties? En wat gebeurt er in de markt? Aan de hand van negen bouwstenen konden deelnemers in deze sessie beoordelen op welke wijze hun onderneming toegevoegde waarde blijft leveren. Met praktijkvoorbeelden van Tesla en Domino's Pizza creëer je je toekomstige strategie. Sprekers bij deze sessie waren Ronald Dinkelberg en Toine van den Oetelaar.

In totaal waren er 90 belangstellende leden en niet leden van de OVSB, die al met al een zeer interessante avond beleefden in Hotel Restaurant La Sonnerie.

Reageer als eerste
Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=mooisonenbreugel.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=569" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=6037619&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=mooisonenbreugel.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=569" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
 
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=6037617&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=mooisonenbreugel.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=569" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9374823&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=mooisonenbreugel.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=569" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=6037618&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=mooisonenbreugel.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=569" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>