Afbeelding
Foto: Adrie Neervoort

Waarom winkelt u in het centrum van Son?

Algemeen



Son en Breugel - Het winkelgedrag van de consument verandert. Nederlanders kopen steeds vaker en steeds meer op internet. Landelijk winkelketens komen hierdoor in de problemen, denk aan V&D, Schoenenreus, Halfords, Mexx, Free Record Shop, de Harense Smid om er maar eens een paar te noemen die het loodje legden.

Maar ook de lokale ondernemers hebben het soms moeilijk. Een teruglopende omzet, leegstand en een veranderde klantbeleving. Het vertrek van 'hun' postkantoor, 'hun' bank en 'hun' bakker verstoort het vertrouwde dorpsgevoel bij de consument. Reden voor DeMooiSonenBreugelKrant om in raadpleging vier van de Tip MooiSonenBreugel enquête aandacht te besteden aan het winkelen in Son.

Dicht bij huis en elkaar wat gunnen
Een kleine 100 respondenten reageerden op de enquête en gaven hun mening op de gestelde vragen. Uit het onderzoek blijkt dat het merendeel van de deelnemers het centrum meerdere malen per week bezoekt. De supermarkt scoort het hoogst als bestemming. Dicht bij huis wordt het vaakst vermeld als reden van het bezoek.

Het gros van de ondervraagden vindt dat Son niet een bijzondere sfeer of uitstraling heeft en vindt het centrum niets unieks hebben. Als positief punt wordt genoemd het gratis parkeren. Het merendeel is van mening dat je moet investeren in producten en diensten uit de regio en plaatselijke ondernemers moet steunen. Winkels met specifieke producten zijn welkom evenals de Action. Uit de gemaakte opmerkingen valt op dat vaak genoemd wordt, dat men meer gezelligheid en samenhang zou willen zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding