Ad Beemer (l) en Jan Elderink (r)
Ad Beemer (l) en Jan Elderink (r) Foto: Wil Feijen

Ad Beemer draagt het stokje over aan Jan Enderink

Algemeen

Son en Breugel - Ad Beemer (67 jaar) stopt eind mei, na 15 jaar, met zijn bedrijf Beemer Computer Service. Ad heeft vanaf 2004 klaargestaan om de inwoners van Son en Breugel en omstreken te voorzien van raad en daad op computergebied. Service verlenen stond hoog in het vaandel bij Ad en hij is trots dat hij al zijn klanten kan overdragen aan Jan Enderink van FreshPC Computer Service Son en Breugel.

Redacteur: Emmy Grit
Fotograaf: Adrie Neervoort

Reorganisatie
Ad en Jan kennen elkaar al vele jaren. Beide heren hebben bij Philips gewerkt en beiden zijn door een reorganisatie op zoek moeten gaan naar ander werk. "Tot 2001 heb ik bij Philips gewerkt. Ik heb mijzelf eerst een tussenjaar gegund om te kijken wat ik wilde gaan doen. Ik kwam er al snel achter dat klussen/verbouwen niets voor mij was en dat de computer met alle facetten mijn aandacht trok", aldus Ad.

Twee handen aangegrepen
Vanuit het UWV werd Ad begeleid door een bemiddelaar die samen met Ad bekeek waar zijn mogelijkheden lagen. "Al snel werd duidelijk dat ik graag als zelfstandige aan de slag wilde en het liefst met computers. Ik ben blij dat ik deze kans met beide handen heb aangegrepen. In 2004 ben ik begonnen met mijn eigen zaak."

Service
Om succesvol te zijn in zijn werk, heeft Ad zich altijd onderscheiden op het gebied van service verlenen. "Ik ging naar de mensen thuis om de problemen met hun computer op te lossen, dat werd altijd op prijs gesteld." Behalve particulieren had Ad ook een aantal grote zakelijke contacten in zijn klantenbestand.

Gezondheid
Twee jaar geleden kreeg Ad ernstige gezondheidsproblemen, waardoor hij zijn werk slechts beperkt kon voortzetten. Hij heeft, helaas, afscheid moeten nemen van een aantal grotere klanten omdat hij daar niet meer de service kon verlenen die gevraagd werd. "Gelukkig is mijn gezondheid nu weer helemaal perfect", lacht Ad. "Mede hierdoor en gezien mijn leeftijd heb ik besloten om te stoppen met mijn zaak en al mijn klanten te adviseren over te gaan naar Jan. Voor mij ligt een nieuwe uitdaging in het verschiet: de voorraad onderdelen van mijn oldtimer-Jeep wil ik vanaf de zomervakantie in elkaar zetten, zodat ik lekker met een 40-jaar oude auto kan toeren."

Repareren en advies
Jan is sinds 2012 begonnen met FreshPC Computer Service, nadat hij, door de reorganisatie bij Philips, ander werk moest gaan zoeken. Na een tussenjaar bij TNO in Delft is Jan begonnen met een online marketingbureau. "Dit was heel leuk, maar niet wat ik zocht. Ik ging verder zoeken en kwam erachter dat het repareren van computers en het advies geven hierover veel dichter bij mij lag. Vandaar dat ik mijn eigen computerservice bedrijf heb opgestart", aldus Jan.

Continuïteit
"Ad heeft mij benaderd en gevraagd of zijn klanten door mij geholpen kunnen worden", geeft Jan aan. Door dit advies aan de klanten, weet Ad dat de continuïteit van de service gewaarborgd is. "Ik heb altijd voor mijn klanten klaargestaan, dat is voor mij de reden dat ik mijn klanten van harte aanbeveel bij Jan. Ik weet zeker dat zij bij Jan kunnen rekenen op dezelfde service die ik ze altijd heb verleend." Jan kan dit alleen maar beamen. "Alle klanten kunnen rekenen op de vakkundige service die ze gewend zijn. Mijn motto 'weer een tevreden klant verlaat het pand' is waar ik het voor doe", sluit Jan af.

Ad bedankt al zijn klanten voor het vertrouwen dat zij de afgelopen jaren in hem hebben gesteld en wenst Jan veel succes toe met het voortzetten van zijn bedrijf.