Afbeelding
Foto: Ingezonden

Lancering boek ‘Zakelijk Zelfvertrouwen – Durf Succesvol te zijn’

Algemeen Algemeen / Son & Breugel

Schrijfster Jikkie Has lanceert dinsdag 9 juni haar boek ‘Zakelijk Zelfvertrouwen- Durf Succesvol te zijn’. Het boek is gebaseerd op wetenschappelijke inzichten uit de psychologie en gedragswetenschappen. Er zijn meer dan 35.000 wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar zelfvertrouwen en het vergroten hiervan. Het is een hele praktische vertaling geworden van wetenschappelijke inzichten naar dagelijkse en praktische handvatten.

Veel mensen ervaren een kloof tussen daar waar ze nu staan en waar ze naar toe willen. En vaak heeft die kloof te maken met ‘geloof in jezelf’. Is het een kwestie van ‘zelfvertrouwen’. Maar wat ís zelfvertrouwen nu precies? Wat zegt de wetenschap hierover? Dat is waar Zakelijk Zelfvertrouwen over gaat.

Zelf heeft Jikkie de nodige onzekerheden gekend: zowel in loondienst als wel als ondernemer. Jikkie: “Toen ik voor mijzelf begon ontdekte ik maar liefst 14 belemmerende overtuigingen waarom het mij niet zou lukken: wie ben ik nou, wie zit er nu op mij te wacht, anderen zijn veel beter etc. etc. Hoe ga je (weer) in jezelf geloven en kom je daadwerkelijk in actie?”

Het boek is aangevuld met praktische ervaringen en persoonlijke verhalen van mensen die – met vallen en opstaan - hun ambities hebben waargemaakt. Na het lezen van dit boek weet je precies wat je moet doen (en laten) om met zakelijk zelfvertrouwen je ambities waar te maken.

Zakenvrouw van het Jaar en CEO Elske Doets heeft het voorwoord geschreven. Op dinsdag 9 juni vond de onlineboekpresentatie plaats waarbij Elske door Jikkie werd geïnterviewd en deelnemers online hun vragen aan haar de de schrijfster konden stellen op het gebied van zakelijk zelfvertrouwen. Het boek is te koop bij onder andere Boek- en Kantoorhandel De Traverse. In september wordt er nog iets in de boekhandel georganiseerd.