Gerard de Rooy, sponsor van het Winter Event Son en Breugel
Gerard de Rooy, sponsor van het Winter Event Son en Breugel Foto: Wil Feijen

Winter Event Son en Breugel is een verrijking voor Son en Breugel

Algemeen Winter Event Son en Breugel

Son en Breugel - Al wekenlang wordt er keihard gewerkt aan de totstandkoming van Winter Event Son en Breugel. Na jaren komt er weer een ijsbaan in het centrum en naast de ijsbaan worden er verschillende evenementen georganiseerd van 15 december tot en met 7 januari. Om dat te realiseren zijn er veel vrijwilligers nodig. Maar er zijn ook veel sponsoren nodig. Winter Event Son en Breugel is blij met de sponsoring van De Rooy.

Redactie: Ineke van Uden
Foto: Wil Feijen

Bij voorgaande edities van de ijsbaan was De Rooy ook al sponsor. Gerard de Rooy vindt het een mooi evenement: “Het is toch fantastisch dat als je bij de ijsbaan staat te kijken en je al die kinderen ziet genieten. Het is een evenement voor alle leeftijden. Op de ijsbaan. Maar ook al die activiteiten die eromheen worden georganiseerd.” Je zult Gerard niet op de schaatsen tegenkomen, maar hij zal zeker ook dit jaar weer komen kijken en een pilsje pakken bij de bar: “Dit evenement is echt een verrijking voor Son en Breugel. Ik ben zelf nooit bij Beach Event Son geweest, maar via via hoorde ik daar altijd al zulke goede verhalen van. Dat clubje, die organisatie, die weten wel hoe ze iets moeten neerzetten. Dat ze nu Winter Event Son en Breugel drie weken lang organiseren? Dat is knap dat je dat doet. Dan moet je van veel markten thuis zijn. Dat doen ze met veel vrijwilligers. En met onder anderen ons als sponsor. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit een groot succes wordt.”


Winter Event Son en Breugel - Ingezonden

Rij je met de auto of de fiets naar Ekkersrijt, dan kom je de vrachtwagens van De Rooy vaak wel tegen. Daar kun je niet omheen. Gerard: “In de transportwereld zijn we niet zo’n hele grote speler, maar in de nichemarkt die wij hebben wel. Wij vervoeren nieuwe trucks en nieuwe tractoren van fabrikant naar dealer. Door heel Europa. Onze kracht is dat wij veel trucks en tractoren tegelijk op één vrachtwagen van ons weten te vervoeren. Daarin onderscheiden we ons van onze con-collega’s.” Daarnaast heeft De Rooy een breed netwerk, klanten weten De Rooy goed te vinden. Gelukkig maar, want als je met een gevulde vrachtwagen iets wegbrengt, wil je niet met een lege vrachtwagen terugrijden: “Lege vrachtwagens laten rijden zijn de duurste kilometers. Wij zorgen dat de vrachtwagen altijd gevuld is. Zowel op de heen- als op de terugreis. Op die manier zijn we ook duurzaam bezig.”

De Rooy is al 100 jaar een familiebedrijf. Gerard is de derde generatie: “Samen met één van mijn zussen run ik nu het bedrijf. Mijn vader is ongeveer vijf jaar geleden gestopt met leiding geven, maar die kom je nog wel tegen op de werkplaats.”


Logo De Rooy - Ingezonden

De laatste jaren zijn best pittige jaren geweest. Gerard: “Crisis op crisis. Corona-crisis, chip-crisis en de oorlog in Oekraïne. De helft van mijn chauffeurs waren chauffeurs uit Oekraïne. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.” De inzamelingsactie die De Rooy bij het uitbreken van de oorlog in Oekraïne op Facebook uitzette werd veel groter dan ze hadden bedacht. Maar wat vonden ze het hartverwarmend hoeveel spullen aangeboden werden en wat was De Rooy blij dat zij die hulpgoederen naar Oekraïne kon brengen. Dit, maar ook de sponsoring aan Winter Event Son en Breugel, laat zien dat De Rooy maatschappelijk betrokken is bij de samenleving.