Het personeel draagt een mondkapje in de winkel. En u??
Het personeel draagt een mondkapje in de winkel. En u?? Foto: MooiSonenBreugel

Deurbeleid en gesprek met klanten bij binnenkomst

Algemeen Coronavirus

Son en Breugel - Geen mandjes meer voor de klanten van Albert Heijn Son en Breugel, maar een gereinigde winkelwagen. Iedere klant wordt verplicht om met winkelwagen boodschappen te doen, kom je met twee personen, dan worden ook twee karren aangeboden aan de klanten. Tijdens de drukke winkeluren wordt een deurbeleid gevoerd.

Redacteur: Emmy Grit

Isabelle van Geel, bedrijfsleidster van het filiaal, vertelt: “Tussen 11.00 en 19.00 uur staat een personeelslid bij de deur om het aantal klanten dat binnenkomt in de gaten te houden. Dit personeelslid geeft tevens het advies voor het dragen van mondkapjes aan de klanten die geen mondkapje dragen. Ons personeel draagt inmiddels allemaal een mondkapje. Wij verplichten klanten niet tot het dragen van een mondkapje, maar geven hen wel een dringend advies.” Isabelle hoopt dat klanten zich in de winkel veilig voelen om boodschappen te komen doen.

Ouderenuurtje
Op dit moment is er nog geen ouderenuurtje voor ouderen en kwetsbare mensen. “Dat gaan we wel invoeren, maar we volgen hierin het landelijk beleid van de Albert Heijn. Ik heb mijn computer nog niet geopend, het kan zo maar zijn dat er al een email hierover is binnengekomen en dan gaan we het meteen bekendmaken en invoeren”, aldus Isabelle.

Jumbo en PLUS
Ted van Gestel van Jumbo Son en Breugel laat in een reactie weten dat zij wachten op het besluit van het hoofdkantoor van de Jumbo. Later op de dag worden de maatregelen bekendgemaakt en ingevoerd. Plus Verhoeven heeft woensdag al in een reactie laten weten dat al het personeel een mondkapje draagt, het gebruik van winkelwagentje verplicht is en dat er buiten een speciaal apparaat staat voor het desinfecteren van zowel de handen als het winkelwagentje.